Annons
Senast inloggade Vera MagganRo BureusZ5 MiaMi Kenneth K i Göteborg
Annons

citron funkar faktiskt att få bort katter!!

mimmi 1 (zon 5-6)
jun 05 2011 / 17 Kommentarer / 7775 visningar

Trodde inte att det skulle funka när jag hörde det, men det funkar!!  sprutade med gul plastcitron runt tomten, och hör o häpna..  grannkatten vände på klacken illa kvickt!

ja, jag har inte sprutat runt hele tomten..  men sidan där katteländet brukar komma ...    nu ska jag bunkra upp med plastcitron!!  finns ju billiga på ÖoB  ...

Ättika är också verksamt, med det luktar ju så illa....citronen känner man nästan inte av!

spruta runt sandlådan, rabatten , då vänder katten  :)  :)

Kommentarer

Fritz / jun 05 2011 / 22:09
Tycker själv ättika doftar gott (ämbetsförbehåll). Jo, bägge funkar, utomhus dock rätt kortvarigt, fram till nästa regn eller så...
mimmi 1 (zon 5-6) / jun 05 2011 / 22:34

ja, det förståss, men huvudsaken att dom försvinner.. så kan jag gärna gå och spruta citron anvar dag!!

jag tycker om katter, tro inget annat, men jag gillar inte när andras katter väljer min gård att utföra sina behov på, att krafsa runt i rabatter, att håra ner på trädgårdsmöbler osv...

britten / Zon 2-3 / jun 06 2011 / 07:48

Vad kul, jag har ju tipsat om det. Det funkar bra...på Älvsjömässan sålde de små dyra burkar med lecakulor, lite oljigt o citrondoftande.

Det var inte svårt att fixa själv, gjorde en egen blandning av just de 3 sakerna, och strödde på jorden i våras, o vips inget kattbajs. :-))

Galenpanna / jun 06 2011 / 08:29

Går till ÖB så fort de öppnar:-) Har ett ställe i Thujahäcken där de ligger och vaktar på fåglrarna...nu jäklar.

Rosa / Zon 3-4 / jun 06 2011 / 13:50

Älskar verkligen katter, men inte :-( att dom bajsar ibland mina blommor.  URSÄKTA,  ALLA SOM INTE FÖRSTÅR DETTA! 

Har haft katter själv, och jag tycker att när man bor i ett område med villor t.ex. då är det en självklarhet att man saffar en KATTLÅDA som kattägaren får sköta själv!!! Annars tycker jag INTE sall ha katt. 

Man skall inte behöva ta upp efetr andras katter. Sedan om det skulle hända någon gång är ju inte hela världen!  Dom stackars katterna kan man ju inte sälla på. Där jag bor har var och varannan villa kissemiss, men kanske inte så många ställen för katten och då........!

Nej, skärpning!!! 

mimmi 1 (zon 5-6) / jun 06 2011 / 20:22

ja Rosa..  säger som du...  och det är ju inte kattens fel, men det hjälps inte..  när jag ser en katt på vår gård, så säger jag ju, _nä, inte en kattjä.....  nu igen!!  och så öppnar jag dörren och fräser!!  då sticker dom fort som bara den!  haha, undrar om nån hört mej! :))  sätter ihop tänderna och säger schhhh så högt jag bara kan! 

men.. citron är bättre!!  :)))

Rosa / Zon 3-4 / jun 06 2011 / 20:38

mimmi jag har gjort precis som du :-D länge -  men nu har jag det bättre hos mig. Tröttnade!

På ett VÄNLIGT sätt, pratade jag med min "kattgranne" och som endast har några små land. Hon tog det på ett mycket bra sätt och skaffade en kattlåda utomhus. Men, katten gick inte i denna. Då köpte hon en massa jord och lade ut och därefter går den där. 

MIN GRANNE är TOPPEN!!!

Fritz / jun 06 2011 / 21:11
Har någon ett bra recept mot hundar? På stugan är det nu fridens liljor, grannarnas jyckar finns inte längre... Men i stan, vad tusan gör man när de javvla kärringarna (ursäkta, litet äldre damerna) släpar sin förpipplade Fifi över gatan och skita/pinka på våran gräsmatta (påse? Fnys, den skiten är ju så liten) då Fifi redan sitter i stryparställning vid egen ytterdörr. Är hagelbössa faktiskt det enda som funkar? Har absolut inget emot hundar med uppgift, (brukshundar) men blir enerverad på alla jäkla bjäbbande gatmoppar som galopperar runt utan hyfs och pli. Ja, och för säkerhets skull, den tidigare nämnda hagelbössan, den är för hundägaren, pudelmopsulmerkotten kan få gift. ;-}}}}}
oxen (zon 7) / Zon 7 / jun 06 2011 / 21:13
Måste testas !  Det finns en katt på området som har för vana att placera dösa möss på grannens bro. Den tycks tro att grannarna uppskattar det.   Grannarna är väääldigt  djurkära och brukar ge katten grädde ibland...så det är väl nåt slags tack för maten !.... Problemet är att Grannarna är borta större delen av sommaren och jag ser till huset och vattnar blommorna , så det är jag som måste ta hand om "äckelpottorna "
mimmi 1 (zon 5-6) / jun 06 2011 / 21:17
nä men fy!!  ut med citron , prova går ju alltid!!  även om det regnar bort..   dit med nytt!!
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons