Annons
Senast inloggade Claes Sörmland Karina Brozinic maria13 Bitte allekulla
Annons

Glasögon=DYRT

Marie-Louise L
mar 13 2008 / 17 Kommentarer / 459 visningar

Har precis varit och hämtat ut mina nya glasögon och är nu 5495 kr fattigare. Har köpt dom hos BLIC och fick 2 par, ett par enkelslipade och ett par progressiva. Mina första progressiva:) Är så obota trött på att inte se det jag vill!

Men visst är det dyrt!

Kommentarer

Fritz / mar 13 2008 / 19:17
Låter väl inte så himla dyrt för 4*ögon, betalade sjölv nyss €420,- (4200,- SEK cirkagurka) för en uppsättning med 2-slipning eller vad det kallas, den där man nertill ser nära och upptill fjärran. Iofs inkl. svetsar-modell solglas fast dom kostar ju inget. Ändå hade jag klubbrabatt på 45% (1% per överlevt år...), granskning och dyl. ingår givetvis, men iaf.
Rolf i Västmanland / Zon IV / mar 13 2008 / 20:26
Om jag vågade skulle jag skicka efter på postorder. En bekant gör det och är väldigt nöjd. Man får några bågar hemskickade på prov och sedan sätter dom i glas enligt det recept man begärt få ut av sin optiker. Litet pinsamt tycker jag att gå till optikern och begära ut receptet förstås!
Fritz / mar 13 2008 / 21:19
Vet inte hur det är i svedala, men här slipas synnerligen få linser; de flesta orderna går till baltikum (närmast Estland), sedan fattas linserna i bågar (Gud vet var) och så betalar vi oss sjuka..... Har man möjlighet att ta 2-3- veckors semester i t.ex. Estland är det en god idè att skaffa nya glasögon, och varför inte på en gång fixa tugg-garnityret i skick. Hela resan är betald redan på det!
NinaH NÖ Skåne / mar 13 2008 / 23:32
Jag har haft precis samma funderingar som du Rolf= vill beställa per postorder men har svårt för att be min optiker om receptet.... Hm... Men ack vad man skulle vilja. För usch vad dyrt det är med glasögon. Mina  senaste med progressiv nederkantsslipning kostade nästan 5000 kr.
sqrulan zon7-8 / mar 14 2008 / 00:15
Ja visst är det väldigt dyrt och synen förändras ju så har man otur måste man köpa nya ganska snart =0( Postorder skulle jag inte våga,gudars vet vad man får då!?
Helena EW / mar 14 2008 / 07:15

Visst är glasögon och linser dyra! Vi är tre i familjen som bär glasögon/linser. Min man drar på sig de största kostnaderna då han är astigmatisk och har extrem dålig syn. Han sista par glasögon kostade över 7 000 kr och då köpte han de billigaste bågarna han kunde då glasen kostar mellan två- och tretusen kronor per styck. Han har haft glasögon sedan femårsåldern.

Jag klarade mig undan med 5 000 kr för ca ett och ett halvt år sedan, medan vår äldsta dotter som bär omväxlande glasögon och linser har en del löpande kostnader för att kunna se.

Jag skulle aldrig våga skicka efter glasögon per postorder! Jag vill gå till en riktig optiker - en som är noggrann och duktig. Tyvärr har min optiker gått i pension och sålt sin rörelse i början att detta år...

Christina STA / mar 14 2008 / 08:14

För den som inte har så långt till Ullared i Halland - eller som kanske gör en shoppingresa till Gekås där är kanske Glasögonfabriken ett prisvärt alternativ?

http://www.glasogonfabriken.se/

De gör glasögonen på en timme. Och längre tid brukar ju ett besök på Gekås ta...

Har inte själv testat dem - men ska göra det snart eftersom det börjar bli hög tid att byta glasögonen och jag har rätt nära dit.

Rauno / mar 14 2008 / 11:34
Mina kostade en bra bit under 1000-lappen. Jag är nöjd- har ej råd att betala flera tusen. Om jag går ca 5-7 km behöver jag inte ha dem på mig. Jag har gått ner i vikt och tydligen har linserna på mina ögön gillat det. Man ska alltid pröva på alternativa metoder.
B-Gitta / mar 14 2008 / 12:01

Jag köper mina glasögon på nätet och är helnöjd. Fick nyss hem mina solglasögon med min styrka i glasen och dom är kanonfina med röda bågar. Till det facila priset 495:- (enkelslipade). Det är bara att våga, men har full returrätt om man inte är nöjd så varför tveka.

Rauno / mar 14 2008 / 12:16

BINGO!

Jag gör lidant, man kan köpa växter i stället. Jag brukar ha med mig ett förstoringsglas som är "prima effektivo".

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons