Annons
Senast inloggade
Annons

Råd om hur jag ska rädda livet på min sista P7

Kerstin på Gullesbo
jul 02 2012 / 7 Kommentarer / 45 visningar

Nu har jag grävt upp den sista P7 (borde kanske ha gjort det tidigare) & stoppat henne i en hink vatten. Plantan växte bra & satte knopp men så plötsligt började hon torka in. Stod i samma jord som många av de andra provrosorna, som alla växer som det knakar. Svårt att säga om det finns något liv kvar men tänkte att direkt tillgång till vatten kanske kan ge plantan en chans.

Har frågat förr om hur andras P7 mår men inte fått svar. Är det bara jag som misslyckats så kapitalt & nu ,troligen, förlorat alla tre av dem?

P6 blommar & P15 har satt en del knopp & ser frodig ut så jag har inte misslyckats med alla rosorna från P.

Kommentarer

ölandsboel zon I / Zon I / jul 02 2012 / 13:13
Om jag inte minns fel så svarade jag första gången du frågade om P7 :)) Mina är också ämliga/döda o jag vet att Hellan är medveten om det. Vet inte om den är en klenis eller om vi bara fick ovanligt dåliga ex. Får väl se om ngn. överlever, jag tänker inte fjäska för dom, är de inte bra bör de väl inte komma ut på marknaden resonerar jag.
Kerstin på Gullesbo / jul 02 2012 / 17:36

Sorry Boel. Kanske har jag frågat två gånger då, för i min bevakade tråd fanns inget svar alls :-D

Visst har du rätt i att den kanske inte skall komma ut på marknaden ifall den uppför sig så här hos flera stycken. Undrar just hur den växer hos andra för nog måste väl fler än vi två ha fått den?

Jag låter den stå i vatten någon dag & så krukar jag den så får jag se om den tänker vakna till liv igen. 

mimmi 1 (zon 5-6) / jul 02 2012 / 22:20

va tråkigt kerstin! hos mig är det bara en P14 som är stendöd, och en Austin som bara har ett blad..Darcy Bussel.  den är ju så fin, och jag hade ju hoppats få se blom på den i sommar, för nästa sommar har den väl hamnat i roshimlen kan jag tänka... men den lever ju, så än har jag inte gett upp hopet...

hoppas du kan rädda din P7 !

Lillianna / jul 02 2012 / 23:55

Jag har en provis som dött oxå. Det är Home Run. Min P ser ok ut. Har inte grävt upp den döda tänker att den kanske lever och sljuter nytt så den skulle vara rotäkta.

/Lillianna

Ann-Catrin zon 2 / jul 03 2012 / 23:49
Så tråkigt att dina P- rosor torkar bort. Det låter konstigt du beskriver ju att den sett ut att må fint och börjat växa bra. Sedan ligger det ju något i att de inte verkar hålla måttet om alla plantor dött. Jag har inte de p du nämner men mina p19 & p20 ser än så länge ut att växa väldigt bra och har alla fina knopar, peppar, peppar.
noranettan / jul 04 2012 / 08:59
Av de 3 P7 jag har så är en nästan OK, de övriga 2 är det väldigt osäkert om de kommer att överleva. Verkar inte vara någon höjdarros. Andra P-rosor däremot är riktiga höjdare och blommar som bara den!
Hellan / jul 04 2012 / 11:01
Det låter definitivt som om P7 är en dålig ros. Synd, men kan inte hjälpas. Det är ju för att kolla sådant här som vi porvodlar.
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons