Annons
Senast inloggade Gunilla i Ekeby Ninnie i Ramlösa Sven-Erik i Österbotten Kenneth K i Göteborg Linderödsåsen
Annons

överlycklig över mitt inneväxthus!!

Mina sticklingar växer så det knakar och för en knapp vecka sedan sådde jag pelargonfrön och blomsterlönn, pelargonerna är redan en cm långa och övriga har oxå titta...

SKAPAD feb 01 2004 AV Lingon
2 Kommentarer / feb 03 2004

omplantering av orchide

Hej! Är det någon som vet om och när man ska plantera om sin orchide? Just nu blommar den inte, men det kommer hela tiden nya blad. Har varit sån i ca 1½ år. Mvh Len...

SKAPAD feb 03 2004 AV respis
1 Kommentarer / feb 03 2004

Blommor och bin ?

Hej, jag har fått en stickling av Ruellia av Birgitta i Sorunda. Upptäckte att den "skvätter" iväg frön, kul! Nu tänkte jag så fröna men kom på att de kanske inte bl...

SKAPAD jan 30 2004 AV Lillan.A
1 Kommentarer / feb 03 2004

Någon som vet?

Förra året köpte jag en ljuslila/rosa stjärnpelargon som det inte stod något namn på. Är det någon som vet? Titta i mitt fotoalbum. Tacksam för hjälp. /Tina

SKAPAD jan 31 2004 AV Tina L
1 Kommentarer / feb 02 2004

Sköldlöss som är döda????

Hejsan Jag har problem med sköldlöss hos mig. Det är två av mina Orkidéer som drabbats. Jag har plockat så många synliga som möjligt och sedan har jag sprutat dem m...

SKAPAD jan 29 2004 AV Fnisseli
3 Kommentarer / jan 31 2004

Brighamia insignis- Hawaiian vulcan palm

Köpte en riktig raritet i veckan. En utrotningshotad sort som förökats för att spridas ut och få bevarad. Har inte tagit foto av den ännu men liknar bilden på länken...

SKAPAD jan 30 2004 AV karro
0 Kommentarer

Letar efter superthrive

Hej Är det någon här som vet var jag kan beställa superthrive? Gärna ett postorderföretag här i Sverige :);

SKAPAD jan 28 2004 AV Hampus
3 Kommentarer / jan 29 2004

Vårazalea

Jag har läst i en tidning att vårazaleor till skillnad från de Vogelazaleor som man kan köpa på hösten är lättare att få att överleva och blomma om. Varför är det så...

SKAPAD jan 28 2004 AV Cristina
1 Kommentarer / jan 29 2004

Cattleyaproblem

Hej! Har en cattleya som till för en tid sedan verkade må prima, höll på att få flera nya blad och hela köret. Nu plötsligt har den så gott som inga blad kvar! Var...

SKAPAD jan 27 2004 AV Lina_16
2 Kommentarer / jan 29 2004

Orkidé utan namn

Har en orkidéplanta som lyckas blomma om, o det hemma hos mig. Har den något namn? eller vilken familj tillhör den? Köpt en gång för länge sedan på en vanlig Ica-but...

SKAPAD jan 28 2004 AV Anette på Solbacken / Zon 4-
2 Kommentarer / jan 29 2004

Kamelia

Jag drömmer om en Kamelia men den får ju inte bli för stor. Finns det någon som har något råd att ge angående sort?

SKAPAD jan 27 2004 AV Jacky zon 5
2 Kommentarer / jan 27 2004

Clivia

Såg inläggen om clivia nedan. Finns det någon som har hittat någon annan sort än den vanliga orange miniatan i en vanlig växtbutik? Man hoppas ju alltid på att hitt...

SKAPAD jan 25 2004 AV Lena i Blekinge
3 Kommentarer / jan 26 2004

Identifikation Hoya

Finns ngn Hoya-kunnig person som kan hjälpa mig att identifiera min yngsta Hoya ? TAck Vet inte hur forumet fungerar men tror att min Hoya-bild finns med.

SKAPAD jan 24 2004 AV korsholmen
2 Kommentarer / jan 25 2004

Spinn på Nerium Oleander

Hej hej! Jag har precis upptäckt att jag har massor med spinn på min Nerium som stod ute i somras och nu stått inne ett par månader. Varför har den fått spinn? Tips...

SKAPAD dec 12 2003 AV Helena på ön
3 Kommentarer / jan 23 2004

Porslinsblommeknoppar

Fick lära mig nåt nytt idag, nämligen att porslinsblommeklasarna kommer från samma "knoppsporre" år efter år. En läsare frågade nämligen om hon skulle ta bort de där...

SKAPAD jan 09 2004 AV Kenneth på Söder / Zon 1-2
11 Kommentarer / jan 21 2004

Vit Clivia

Jag fick för lite sedan en Clivia. När blommorna nu slår ut är den helt vit. Mycket vacker!. Jag letade här på forumet och såg att frågan var uppe om vit clivia för...

SKAPAD jan 14 2004 AV Smålandsanna
7 Kommentarer / jan 21 2004

Bilder på växtbelysning som jag testat.

I mitt album har jag nu lagt in några bilder på hur jag gjort för att förbättra ljusförhållandet för mina växter. Jag är särskilt glad för min källare. Den har gett...

SKAPAD jan 13 2004 AV Lotta fr. Romelanda
2 Kommentarer / jan 21 2004

Blomsterlönn o Ödesträd

När är det dags att klippa ner dom?De står svalt nu o Ödestr.har tappat en del blad vilket de gör har jag hört.Kanske ska jag göra det i samband med att växtbelysnin...

SKAPAD jan 18 2004 AV Helena i E-tuna
2 Kommentarer / jan 21 2004

Masdevallia

Hjälp! Jag har två stycken masdevallior och bägge tappar mängder med blad. Bladen blir gula (dock inte alla som trillar av); och går av ca 1cm ovanför komposten. Vad...

SKAPAD jan 17 2004 AV Nickan
3 Kommentarer / jan 21 2004

Amaryllis utan blad - är det något fel?

Har två amaryllisar som efter blomningen inte ser ut att komma med några blad. Har klippt av blomstänglarna o gått över till att vattna en ggr per vecka med gödning....

SKAPAD jan 20 2004 AV Cissi - Onsala
1 Kommentarer / jan 20 2004
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Problemlösning Juni

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Snart byter vi plattform - verifiera din epostadress

I juni kommer Allt om Trädgård att byta teknisk plattform. Vi värnar om er säkerhet, och sparar era lösenord krypterat. Därför kan vi inte flytta över era konton med samma lösenord. Ni kommer så småningom att behöva återställa dem och det kommer att ske genom att vi skickar ut ett mail till er, när nya sajten är på plats. För att vi ska kunna utföra detta på ett smidigt sätt, behöver du ha din aktuella e-postadress registrerad.

Detta är e-postadressen som är kopplad till ditt konto. Vill du behålla e-postadressen, fyll i den nedan. Vill du byta till en annan adress, fyll i den du vill byta till nedan.

Var god vänta...

Din e-postadress har uppdaterats!

E-postadresserna du angav är ogiltiga. Var god försök igen.

E-postadresserna du angav är inte identiska. Var god försök igen.