och bara lite dyrare 20 kg påse hos Willis i Gustavsberg. Kvalitén vet jag inte vågade inte önska smakprov (fniss). Mycket dyrare hos Coop forum. Vill bara dela med mig i fall att någon behöver mat för dem små flygande älsklingar.
Varför vill du anmäla?
Din anmälan är nu skickad. Tack!
Tips , pasta verkar vara ok för fåglarna , vi brukar ge överblivet bröd men nu ger vi dem pasta ( ej kokt..... ) , de har faktiskt käkat upp nästan allt ( vi har nästan bara småfåglar här men jag vet inte exakt vilka som gillar pasta ).
Cornflakes är också populärt ( inte med mjölk.... ).
Någon annan med lite sköna mattips ?
Tack för tipset Vera! Solrosfrö är nästan som saffran, ökar i pris varje år ;-)
Tipsar tillbaka: Granngården säljer 20-25 kilossäckar med havre och vete för ca 4:-/kg. Jag matar hönsen med det, och tänkte dryga ut solrosfröna med en egen "vildfågelblandning" i år för att komma ner i pris.
Bra att jag för engångsskull kan bidra med något. Tack Jenny för tips om Granngårdens säckar med havre etc.
Nu när jag har stora säckar med fågelmat så finns inte en enda pippi här. Dem blev nog sura på mig när vi försvann under tre veckors tid till Prag. Tänker med skräck på att de flyttade till grannar ( lite missunnsam är jag i detta fall). Tror ni att de kommer? Annars får vi äta solrosfrö själva...
Ok , Åsa , nu har jag kollat upp lite på en 7-10 ( mest engelskspråkiga forum ) sites och det verkar vara helt schysst at ge okokt pasta till fåglarna , titta lite själv på svenska eller engelska ( amerikanska ) "fågelforum" , det finns mycket man kan mata fåglar med som inte nödvändiggtvis saluförs som fågelmat.
Alla älskar pasta...
Blir det billigare med pasta?? Här serveras solrosfrö - det börjar bli dyrt, köper 20 kg säckar annars är det inte lönt. Jordnötter brukar vara populärt men det får de bara när det blir kallt.
Mina hönor äter de flesta rester samt kokt (jo, jag kokar majs till hönorna) fodermajs, Pullfor, vete och som godis skalade solrosfrö som man numera kan köpa i stor spann på Granngården.De kan bli ett par ägg i veckan om de är på gott humör.
Om man matar fåglar och inte vill ha alla skalen skräpande så är det väl tänkt att skalade solrosfrö är bra - men rysligt dyrt....
He he he , nej Ingrid , det blir inte billigare med pasta , det blir nog dyrare , men min poäng är att vi brukar ge fåglana vad som blir över i hushållet , men det är klart , det som skiljer är väl ambitionen , jag hade säkert också köpt mer proffesionell fågelmat om bara lusten/ambitionen funnits där , senast fick de lite lussebullar , yngsta dottern had tappat omkring bitar på golvet och de fick fåglarna , jag tror att de blev ganska nöjda med dem.
Kan du motstå dessa urläckra vildpelargoner? Allt om Trädgård erbjuder ett paket med fyra olika lättskötta kvalitetspelargoner upp till 30 % rabatt på ordinarie pris.
Nu upprepar vi förra årets succéresa till Toscana. Med ett uppdaterat program har du nu möjlighet att uppleva Toscanas ljuvliga trädgårdar, underbara landskap, pittoreska stadsmiljö och kulinariska kök tillsammans med Allt om Trädgård.
Noga utvalda produkter av redaktionen med premiumpriser för våra prenumeranter.
Hur funkar urban odling? Vi odlar för hälsa, miljön, biologiskt mångfald och försköning av grå platser. Vi odlar på små ytor, i container, på vertikalen, och ibland på lånade ytor. Du behöver inte ens bo i stan för att delta i diskussionerna. Urban odling berör alla.
Res med Allt om Trädgård på en drömresa till New York! Upptäck stadens gröna sidor, som det upphöjda gröna stråket the High Line, takodlingar med grönsaker, berömda parker, men också det klassiska New York med shopping och sevärdheter.