Annons
Senast inloggade Johnny Marianne i Knivsta Enea KarinSKARA Ginny
Annons

Ampeltomater

CamillaM
jun 09 2009 / 5 Kommentarer / 237 visningar

Appropå Kenneths fråga nedan om uppbindning av tomater, hur ska man hantera ampeltomater egentligen? Jag har Hundreds and Thousands för första gången i år, trodde inte de skulle behöva bindas upp men de växer som ogräs och är lika hög som Gardener's delight! Än så länge står de i växthuset men tänkte ta ut dem på altanen senare. Har ju inte tänkt ha dem upphängda men tänkte krukorna var tillräckligt stora för ett hängande växtsätt ändå men de lär ligga på golvet om jag inte binder upp.

Kommentarer

Åsa i Piteå / jun 09 2009 / 07:40
Jag har också Hundreds of thousands , 2 rejäla plantor nu , som jag har på Piedestaler .Du kanske kan ställa upp krukorna du har  på nåt , så att de inte tar i golvet . Sen tror jag kanske att du kan , försiktigt dock , hjälpa dem att böja sej  innan de blivit gör höga . Mina  har fått växa "neråt" hela tiden , å jag bävar för att de ska gå av i "böjarna" , men det ska väl Ampeltomater klara hoppas jag .
Inger P / Zon 3 / jun 09 2009 / 08:27
De går inte av. Ampel eller piedestal är ju bäst, men alternativet är att ställa dem på ett bord eller dylikt och se till att alla grenarna hänger åt kanten till. Det funkar inte till 100 procent, men hyfsat.
CamillaM / jun 09 2009 / 12:24
Tack för svar. Ska hämta några kubbar från träden vi huggit ner och ställa dem på.
Kenneth på Söder / Zon 1-2 / jun 09 2009 / 12:29

En väldigt enkel och stadig piedestal gör man av en uppochnervänd kruka!
Mitt.... nej, deras fågelbad....

EmmaB / Zon 3-4 / jun 09 2009 / 13:50
Ja, men vilken bra idé Kenneth! Den kapar jag på en gång till fågelbad här hemma!! Pidestal behövs inte för växterna här nämligen.. Skulle vara till gurkan då.. *funderar*
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Problemlösning Augusti