Annons
Senast inloggade octachoron MagganRo Isa & McGuinness FredrikTelefonplan Sonja i Huddinge, zon 2-3
Annons

Eftermogna Tomater

Odlaren
aug 26 2005 / 6 Kommentarer / 207 visningar

Nu är jag så trött på tomatplantorna,tomaterna mognar så lååångsamt och jag skulle vilja plocka av dem och låta dem eftermogna inne,funkar det även på de som inte hunnit bli så stora? Ska de ligga ljust eller mörkt?

Kommentarer

boman zon 2-3 / aug 26 2005 / 14:47
JAG BRUKAR LÄGGA ALLA PÅ EN BRICKA PÅ KÖKSBORDET OCH DE MOGNAR SAKTA MEN SÄKERT. FAST JAG TYCKER INTE ATT DOM ÄR LIKA DA SOM DOM MAN PLOCKAR DIREKT FRÅN PLANTAN.
Anna i Mjölby / aug 26 2005 / 14:53
Jag brukar hänga upp hela klasarna i taket i ett rätt svalt rum. De brukar mogna bra där, även om de naturligtvis inte blir riktigt lika smarriga som de som mognar i solskenet. Något år har jag haft tomater ända till jul på detta sätt! (I år har jag inte en tomatplanta, de är utkonkurrerade av pelargonerna!);
Odlaren / aug 26 2005 / 15:04
TACK SKA NI HA!
Rauno / aug 26 2005 / 15:52
Man kan lägga ett par äpplen i samma paperspåse- då går det fort! Redigerad 2005-08-26 15:59:07
MiaMi / Zon 1-2 / aug 27 2005 / 10:26
Jag brukar antingen lägga mina ljust (i rumstemperatur); för att eftermogna, eller som Anna hänga upp hela busken upp och ned. Sedan lägger jag dem svalt och en del sorter håller sej ända fram till i vår. MVH Mia
Birgitta i Hensmåla / Zon 2 - 3 / aug 27 2005 / 19:37
Även om de eftermognade tomaterna inte är riktigt lika goda som de som fått mogna ute - så är dom i alla fall jättemycket godare än köpetomater!
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Problemlösning Augusti

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons