Annons
Senast inloggade Ninnie i Ramlösa Birgitta i Hensmåla Marlene L Cecil arndt
Annons

Hjorthornsolja !!!!!!

Atte
apr 09 2004 / 5 Kommentarer / 2042 visningar

Snälla NÅN!! Berätta var jag kan köpa hjorthornsolja. Antignag har hjälpt mig att skydda mig mot oönskade rådjursbesök under massvis med år, men nu gick det inte längre. I morse tittade jag ut och fann hela min penséplantering totalt avbiten plus att de hade bitit av penséerna i min urna men låtit påskliljorna vara ifred. Man blir bara SÅ ledsen!

Kommentarer

Anna NV Uppsala / Zon 3-4 / apr 09 2004 / 12:08
Hjorthornsolja är toppen, men får tydligen inte köpas längre. Det finns en anti-rådjurssmörja på burk som innehåller 5 proc.hjorthornsolja. jag pratade med försäljarna på mässan, de är de enda som har tillstånd att importera hjorthornsolja, och de säljer sin "smörja" i små burkar för runt 150 kr burken. Jag har en gammal burk med hjorthornsolja som bör räcka ett tag till, och sen tänker jag köpa dedär dyra burkarna. fast just nu kör jag med ett annat koncept. jag lägger ett virrvarr av grenar från beskärningen över tulpaner och krokus. det ser aaaningen orginellt ut det medges, men rådjuren gillar visst inte att stoppa huvet i grentrassel, så tulpanerna får vara ifred. Taggiga rosgrenar, krusbärsgrenar, är hårdvaluta i min trädgård! Jag försöker intala mig att det är ett nytt avancerat floristiskt grepp i rabatterna... ,-);
Lena i Torslanda / Zon 1 / apr 09 2004 / 17:23
Så här skrev jag i ett inlägg för några dagar sedan. "Rådjurskletet" som jag köpte på mässan ...HA!! Råodör hette det väl. En smörja gjord på bla hjorthornsolja. Direkt vid hemkomst gjorde jag enligt instruktion - satte en klutt på en pinne som jag sedan stack ner bland de stackars krokusar som ännu fanns kvar. Idag är pinnen med kletet det enda som står kvar. Runt pinnen bara krokusstubb. Så var det med det!!! Lurad igen!:-((
Svante i Hisings Backa / apr 09 2004 / 21:25
Jo, tyvärr är allt klet som säljs rena månskenet. Det är inget som stoppar en Bambi om den är hungrig och det vankas tulpaner och annat smaskens. Som tidigare sagt-Bössan är effektivast och definitiv, jakthundar i hundgård funkar också bra, de är oftast alerta och skäller skallen av sig om något vilt kommer inom sniffavstånd.
birgitek / apr 10 2004 / 19:38
på pinne, heter Rå-väck tror jag, fungerar alldeles utmärkt hos mej. Finns i varje gardencenter för ca 30:-/st Birgit Ek
Anna NV Uppsala / Zon 3-4 / apr 11 2004 / 23:21
av ditt tvärsäkta yttrande Svante! Vad får jag om mina tulpaner överlever fram till blomning, utan vare sig nät eller bössa?
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons