Annons
Senast inloggade Johnny Vera Harvey Anna NV Uppsala Kenneth på Söder
Annons

Hortonom utbildning

inaktiv medlem
mar 16 2007 / 4 Kommentarer / 0 visningar

Tjena !! De senaste fem åren har jag pluggat på Hortonom programmet i Alnarp (se inlägg från 2002);. Eftersom jag vet att det snart är dax att söka till utbildningar i höst kan jag inte låta bli att göra reklam för den. Om man är intresserad av biologi, växter, odling och växtskydd är detta en utbildning man helt klart bör kolla upp. Kolla följande länk för mer info http://www.slu.se/?ID=798 Har nästan inte skrivit nått alls här på forumet under de senaste fem åren så det måste betyda att jag fått svar på alla mina frågor genom utbildningen ,-);

Kommentarer

MiaMi / Zon 1-2 / mar 16 2007 / 16:58
Mmm, fast det är ju synd att den bara går på Alnarp? Som "seniorstudent" (visst räknas man dit när man är 40+?); och med familj är det ju inte helt lätt att flytta på sej, men för "ungdomar" - hoppa på tåget! Själv vill jag gärna göra reklam för KY-utbildningarna till bl.a. trädgårdsmästare ute i landet. Själv har jag ju bara börjat, men det är fullt ös och en helt otrolig utbildning! Kommer hem urtrött varje dag och somnar med ett leende på läpparna! Funderade först starkt på Landskapsarkitektutbildningen, men drog mej för så många års studier till (är jurist sedan tidigare);... Kul att du har trivts och snart är det dax att gratulera till titeln, antar jag? MVH Mia Redigerad 2007-03-16 19:38:47
Alex z 6 / mar 16 2007 / 19:37
Jag är väldigt inne på landskapsarkitekt... Fast jag gillar ju även att plantera mkt, vill inte vara den som bara ritar vars allt ska stå och lämnar jobbet åt de andra. Fast man får säkert plantera om man vill :);
Åsa S / mar 16 2007 / 20:08
Seniorstudent vet jag inte om man kan kallas på Alnarp när man är 40+ ex. trädgårdsingenjörsstudenter brukar ju ha en medelålder på runt 30-35år. Många på dessa utbildningar har jobbat ett antal år innan de pluggar vidare när jag pluggade på Alnarp fanns det nog fler studenter 40+ än studenter under 25år i min klass.
Saran / mar 22 2007 / 16:05
Varför inte läsa Landskapsingenjör då istället? En treårig utbildning på Alnarp. Där lär man sig mer praktiska saker både om växter och hårda material. Det är meningen att landskapsingenjören ska kunna det arkitekten inte kan, bland annat hur växter trivs och hur de sköts på bästa sätt. Det är mest en teoretisk utbildning, så kommande arbeten kan t.ex vara parkchef, kyrkogårdschef osv.
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Problemlösning December