Annons
Senast inloggade Johnny Ninnie i Ramlösa Rolf i Västmanland kerstin z 5-6 Christian-B
Annons

Japansk lykta

Eva i Piteå
aug 08 2001 / 3 Kommentarer / 142 visningar

Jag har i år drivit upp några Japanska lyktor från frö. Jag har för mig att de skulle bli höga ca 50-70 cm men mina växer mest på bredden... Jag har planterat de på olika ställen i min trädgård på försök men alla, tom den som står i kruka i växthuset, har mest breddat sig. De är kraftiga och blommar dock så de verkar trivas någorlunda. Nu har jag kanske lite sämre klimat för dem iom att jag bor i zoon 5-6 men hoppas att nån vet mer så jag kan stilla min oror om att detta blir ettt fiasko.

Kommentarer

Anna NV Uppsala / Zon 3-4 / aug 08 2001 / 21:15
Mina verkar växa med en jordstam eller liknande, åsså skickar de upp en blomstjälk när det är dags för blomning. Då kanske det är rätt om de växer åt sidan första året. Om det skulle bli fiasko så hör av dig, jag har nog några dm att avvara, hälsn Anna
Anna i Mjölby / aug 09 2001 / 15:48
Undrar vart den tog vägen? Fick skott av svärmor i fjol, som muttrade något om ogräs... Hm, kvävd av ormbunkarna kanske? Måste kollas upp! Jag hade faktiskt glömt den... Tack för påminnelsen.
Eva i Piteå / aug 09 2001 / 18:53
Ska tänka på dig om det blir pannkaka av allt men jag har ju några olika försöksplatser så någon borde överleva (hoppas jag);. Stämmer det att de blir ca 50-70 cm höga blomsstjälkarna?? eller är jag helt ute och irrar i mina planteringar. ,-);
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Problemlösning Augusti

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons