Annons
Senast inloggade Cecilia i Dalby boman zon 2-3 Claes Sörmland Marianne i Knivsta Rikke
Annons

Jordgubbssorter

Ulrika i Göteborg
apr 22 2005 / 2 Kommentarer / 669 visningar

Mitt jordgubbsland är sedan två år totalt invaderat av kirskål, och nu orkar jag inte rensa längre. Kålen växer upp igen alldeles för snabbt. Jag orkar heller inte gräva upp alltihop (får inte det för min man för jag är gravid);, så nu tänkte jag täcka över allt med gammal presenning, och sätta dit ett par pallkragar där jag skär upp presenning under, och sätter markväv under kragen. I kragarna sätter jag sedan nya jordgubbar. Det borde väl funka? De gamla plantorna är för gamla och för intrasslade i kirskål, så jag tänkte köpa helt nya. Har ni tips på bra tidiga resistenta sorter? Jag hinner väl få lite gubbar i år om jag gör det nu snart? Ulrika

Kommentarer

Christina Olsson, Hjuvik - GBG / apr 22 2005 / 09:27
hej om du skyndar dig kan du få jordgubbsplantor av mig. jag skall också höja min rabatt men hinner inte ta tillvara på alla jordgubbs-bebisar. Jag bor i Hjuvik - torslanda, om det är lönt för dig att komma ut till mig?
Ulrika i Göteborg / apr 22 2005 / 09:49
Jag bor också i Hjuvik! Tänkte försök hinna göra detta i helgen, så jag tar gärna emot plantor! Vet du vilken sort det är? Är de tidiga? Du kanske kan ringa mig när det passar, så kan jag komma över? Tel hem 924092, arb 7729060.
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons