Annons
Senast inloggade ¤Alexander¤VG¤ MagganRo Vissi kerstin z 5-6 Agneta på kullen z 1
Annons

Lyckad gurkodling

Birgitta i Hensmåla / Zon 2 - 3
aug 04 2005 / 1 Kommentarer / 266 visningar

I år föredrog jag att sätta tomatplantorna i krukor i skyddat läge, och att plantera några i pallkragarna - och mina två självbevattningslådor som man fyller med 50 l vatten och lägger jordsäcken direkt ovanpå, mycket smarta, inköpta på Bauhaus härom året, och som jag köpte för tomaterna fick bli bostad för gurka och squash i stället. Obs, ute - har inte växthus. Det växer så det knakar. Har en 8 - 10 Västeråsgurkor som ska läggas in, och har börjat skörda Sprint som jag använder till sallad och mackor och sånt idag. Jättefina är dom! Har ändå bara två plantor av varje sort i säckarna! Det var länge sen jag lyckades så bra med gurka, så detta ska bli standard framöver! Squashen växer också bra, men säg när den inte gör det! Tror alrdig jag odlat den utan att det blivit mer än vad jag gör av med!

Kommentarer

Linblom / aug 05 2005 / 23:28
Visst är det roligt när man lyckas och lyxigt att plocka in till middan? Jag kan inte fatta hur man kan odla utan att ha ett grönsaksland! Både vackert och nyttigt,-); Jag odlar också i säckar och hinkar och tycker att det är bra. Redigerad 2005-08-05 23:29:50
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Problemlösning Augusti

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons