Annons
Senast inloggade Ninnie i Ramlösa elsamarianne Eva Västibyn Inger P margareta z2-3
Annons

Marie i Tierp - plastade dahlior

Kenneth på Söder / Zon 1-2
sep 12 2002 / 25 Kommentarer / 227 visningar

Hur gick det med de dahliaknölar som du rullade in i plastfolie för övervintring? Har glömt att fråga det. De plastinbakade jag fick av dig på prov blev bara slem redan i januari tror jag. Jag måste ju nu börja tänka på att förbereda de knölar som förhoppningsvis har bildats under frösådderna... Redigerad 2002-09-12 09:27:36

Kommentarer

Sanna, Stockholm / sep 12 2002 / 20:21
Vi får väl vänta till oktober då, mitten eller slutet så att det är dags att gräva upp? När träffades vi förra året? Vi träffades 21/10 tror jag visst... Sanna Redigerad 2002-09-12 20:23:33
Helena i Bromma / sep 12 2002 / 20:47
Charlotte! Får jag också vara med och dela på knölar? Hade precis tänkt erbjuda en Brommadelning i år, men ditt amerikanska argument låter så bra! Helena
inaktiv medlem / sep 13 2002 / 07:30
förra årets träff låg bra i tiden,då hade jag hunnit gräva upp mina. Om träffen blir i Stockholmstrakten så tar jag buss ner till centralstationen å se´n blir jag glad om någon vill möta mig där....
Sanna, Stockholm / sep 13 2002 / 07:49
Klart vi gör! :-); Sanna
Kenneth på Söder / Zon 1-2 / sep 13 2002 / 09:21
Men ÄR det inte dags att bilda Svenska Dahliaklubben?? Jag anmäler medlemsskap på störten. Marie? Peter?
Sanna, Stockholm / sep 13 2002 / 09:27
Jag också! Men jag vet inte riktigt hur man skulle gå tillväga om man ska göra det på ett mer seriöst sätt... Men jag kan bygga en hemsida om det skulle önskas i alla fall!! Sanna
Peter S / sep 13 2002 / 10:19
Jag har lovat mig själv dyrt och heligt att inte åta mig fler uppdrag... Åtminstone inte tills jag är klar med studierna. Jag vet att jag skulle gå in med hull och hår och skulle antagligen klara av att leda en också, rent teoretiskt (är ordförande i konstföreningen på jobbet);. Det skulle behövas en föreningsräv med specialkunskaper inom området (förbund, bidrag, frölistor, utskick, m.fl. specialkunskaper, som dock ej behöver behöver vara dahlia-relaterade);. Detta var några tankar om vad man måste tänka på.
inaktiv medlem / sep 13 2002 / 11:55
jag tycker att vi startar upp nu i höst med en inofficiell förening som är datorbaserad,blir nog mycket enklare att administrera en så´n. Vi spånar vidare på träffen!
Sanna, Stockholm / sep 13 2002 / 12:27
Löften är till för att brytas - eller hur? vad skulle krävas av en övertalningskampanj för att få dig att vika? Hot, smicker eller mutor, du vet jag är ju småbarnsmorsa så jag kan alla knepen. eller ska man pröva med ett SNÄÄÄÄÄÄÄLLA??? Som sagt, jag kan administrera en hemsa eller ha någon slags sekreterarfunktion... Sanna
Kenneth på Söder / Zon 1-2 / sep 13 2002 / 12:33
Men börja med en hemsida/dahliasida i alla fall. Det kan ju bli en cyberförening utan stadgar och bök. Jag och måmnga andra har bilder, Marie har eller skriver texter om fröodling, delning m. m. och om hur man skickar efter utifrån, SHOOT Sanna! Redigerad 2002-09-13 12:41:23
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Problemlösning Augusti