Annons
Senast inloggade Maj-Britt på Solkulla Owe J (Slöinge); Sara i Ångermanland Stenis (zon 4-5); Ulrika M
Annons

sätta lökar inne?

inaktiv medlem
nov 26 2002 / 3 Kommentarer / 0 visningar

köpte lökar på rea som jag vill driva upp för blomning inomhus. hur går jag bäst tillväga? köpte tulpaner, krokus & kungsängslilja, är det nån skillnad? /ylva

Kommentarer

Hannele, Hisingen / nov 26 2002 / 15:05
Alla sorters lökar ska ha sin period av kyla och mörker - sedan kan man njuta av dem inne.
Ulrika i Göteborg / nov 26 2002 / 17:13
Jag satte lite blandad kompott (tulpaner och krokus mest); i en kruka i oktober, vattnade igenom och satte den sedan i kallväxthuset där jag tänkte att den skulle stå till februari. Sedan kunde jag ta in den eller ha den utomhus. Men idag såg jag att krokusen överst i krukan börjar kika fram! Gröna små skott på 0,5-1 cm sticker upp. Ska den det redan nu? Klarar den hela vintern sådär i växthuset? Är det bättre om jag ställer den utomhus under tak? Eller jag kanske får ta in den i januari och ha vårblommor inne då...... Det är ju inte så dumt heller.. /Ulrika
Hannele, Hisingen / nov 26 2002 / 22:04
Du kan vara lugn! det finns mycket i trädgården som tittar upp redan nu. Tulpaner och krokusar är tåliga. Kylä inte farligt, för mycket vatten kan vara det.
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons