Detta ogräs växer hos mig lite var stans och det verkar blir mer och mer. Hur förhindrar jag dettaP På ett ställe växer det i stora klasar och rötterna är jättesvåra att få upp så jag har bara klippt ner en del av det. Ska jag spruta roundupp på det?
Jag tror att dessa om man inte tar bort dem blir du bruna och jättefula.
Tacksam för hjälp
/ Anna-Sara
Varför vill du anmäla?
Din anmälan är nu skickad. Tack!
Nån skräppa av nåt slag.
Klipp bort dem så fort du ser dem, låt dem INTE fröa. Vi hade massor, men de försvinner efter en säsong eller två när vi började klippa "gräset", dvs den delen av trädgården som inte blivit skött alls.
De är hopplösa att gräva bort, de har pålot. Fyller bra i komposten (inte fröna).
Tack Kerstin för att du vände på bilden =)
Jag har en stor del i trädgården som jag inte gör något med. Det bara växer ogräs där.
Idag har jag tagit bort minst 50 stycker av den sorten och jag tror att du har helt rätt Mohlin. Det ser ut som Skräppa av något slag.
Det är väldigt brant där de växer men det är mitt framför huset från vägen sett vilket är lite trist för det är väldigt brant och det växer bara ogräs.
Jag försökte att gräva upp rötterna men det kan jag säga var nästan omöjligt för det hade gigantiska rötter. Eftersom det var så mycket så gav jag upp det och klipte bort den så långt ner jag kunde. Dock ingen roundup.
Tack för alla bra svar. Ni är toppen!
Passa på att vinna en nyhet bland Wolf Gartens grensaxar inför JAS-säsongen. Vi lottar ut tre "Power Cut" grensaxar med kraftutväxling.
Kan du motstå dessa urläckra vildpelargoner? Allt om Trädgård erbjuder ett paket med fyra olika lättskötta kvalitetspelargoner upp till 30 % rabatt på ordinarie pris.
Nu upprepar vi förra årets succéresa till Toscana. Med ett uppdaterat program har du nu möjlighet att uppleva Toscanas ljuvliga trädgårdar, underbara landskap, pittoreska stadsmiljö och kulinariska kök tillsammans med Allt om Trädgård.
Res med Allt om Trädgård på en drömresa till New York! Upptäck stadens gröna sidor, som det upphöjda gröna stråket the High Line, takodlingar med grönsaker, berömda parker, men också det klassiska New York med shopping och sevärdheter.