Annons
Senast inloggade Sørlandet Jan N Rikke karinc Lisa H
Annons

Väggväxthus

Fia i Kalmar
mar 21 2010 / 7 Kommentarer / 298 visningar

I väntan på ett riktigt växthus skulle jag gärna ha ett litet, mot väggen.

T ex ett sånt här:

http://www.jula.se/mediaarchive/1958593/zoom/716016-jpg.jpg

Nu antar jag att det finns bättre ställen att köpa sånt på än Jula kanske, så jag vill gärna höra om era erfarenheter.

Kommentarer

stardust / mar 21 2010 / 17:18
Jag har haft väggväxthus i enklare form av plast och med dragkedjor och tyckt det fått duga men tyvärr gick dragkedjan sönder så då är det ju odugligt och det blev väldigt varmt när solen låg på. Det du visar verkar vara mycket bättre, vad kostar det på Jula? Det ser bra ut tycker jag, kan tänka mej ett sånt.
Fia i Kalmar / mar 21 2010 / 17:49

Det kostar 1895 kr, lite i saftigaste laget tycker jag, vet inte om kvaliteten är tillräckligt bra. Får väl åka och klämma lite på det...

http://www.jula.se/vaxthus-131097

Rolf i Västmanland / Zon IV / mar 21 2010 / 18:14
Ett så litet växthus kräver mycket passning. Är det mulet och kyligt på morgonenn när man åker hemifrån så kan det koka i växthuset om solen kommer fram under dagen. Men är du hemma hela dagarna (varje dag i veckan) så fungerar det ju och är nolg rätt kul att ha i väntan på ett större. I full sol räcker det förmodligen inte att takluckan är öppen.
Inger P / Zon 3 / mar 21 2010 / 18:17

Synd att du inte bor här i trakten, Fia! Jag har ett liknande från Ikea som jag köpte när jag bodde i stan. Det står i förrådet nu.

Fia i Kalmar / mar 21 2010 / 19:18

Ja, det var ju det där med värmen...

Förmodligen kommer jag grilla växterna i ett sånt, lika bra att lägga ner innan jag hunnit börja.

Vi har några överblivna fönster, får försöka rigga dem i vinkel så jag kan ha paprikorna lite skyddat. 

Solgus / Zon 3 / mar 21 2010 / 21:42

Inger P!

Vad har du för mått och pris på ditt? Jag skulle kunna vara intresserad av det.

Inger P / Zon 3 / mar 21 2010 / 22:18
Maila mig.
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons