Annons
Senast inloggade Isa & McGuinness ölandsboel zon I Anna NV Uppsala Sonja i Huddinge, zon 2-3 Inger P
Annons

var köpa trädgårdsgrus

landsidyll
apr 29 2009 / 2 Kommentarer / 1053 visningar

Hej! jag är ny här inne, jag skulle behöva hjälp med var jag kan köpa  billigast grus, sten singel eller vad det kallas till min trädgård,  just nu har jag en liten trapp i trädgården, stockar som ligger som trappsteg, där i mellan är det gräs i massor, då jag just flyttat in i ett hus från 1840, o de tidigare ägarna inte gjort något i trädgården, hur som hälst har jag tänkt gräva upp gräset mellan stockarna o istället lägga trädgårdsgrus...kan inte tänka mej att det kommer behövas så mycket grus...jag bor i nyköping södermanland o skulle vilja köpa ett mindre parti , och där jag kan hämta det själv, vart är det billigast, hur många kvadratmeter räcker en 15kg säck till? säljer blomsterlandet, byggmax, coop forum sånt här till rimliga priser? mycket tacksam för svar då jag gärna vill iväg o inhandla detta snarast..

ha en fin vår sommar dag!

Kommentarer

Inger P / Zon 3 / apr 29 2009 / 11:05
Om du söker på grus i Gula sidorna (Eniro) hittar du säkert grustag eller andra som säljer grus, så kan du ringa och fråga om du kan hämta själv. Nu gissar jag bara, men 15 kg grus, det är nog inte mer än två hinkar fulla.
heidimaria z 4-5 / Zon 4-5 / apr 29 2009 / 12:16
Byggvaruhus brukar sälja säckvis med olika grus och singel. Om man inte behöver så mycket så är det en lösning. Vi beställer billast (några kubik) jag gillar att ha en hög på lut, om man kommer på nya spontanprojekt kl. 20.00 en vacker kväll  :-) 
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons